Túžite mať dokonalé telo ako tí fešáci z reklám? Nepomáhajú vibračné pásy a ani žiadne prevratné tabletky z teleshopppingu? Nezúfajte. Pripravili sme pre vás skvelý návod (je úplne zadarmo!), ktorý pomôže zredukovať vašu hmotnosť. Čo je však dôležitejšie, veľa sa pritom nenarobíte a kilečká pôjdu dole jedna radosť! 

Čo vám povie každý fitness guru je, že základným faktorom pri redukcii hmotnosti je strava. Nie sme vychýrení odborníci na chudnutie či stravu, len vám chceme priblížiť zopár účinných rád, vďaka ktorým zhodíte prebytočné kilá a pritom nemusíte chodiť každý deň do posilňovne. Samozrejme, niečo to vyžadovať bude – pevnú vôľu a odhodlanie!

Obmedzte cukry

Cukor je často označovaný aj ako návyková látka z toho dôvodu, že jeho sladká chuť láka jesť viac a častejšie. Preto ak máte v pláne schudnúť, musíte obmedziť alebo úplne vyradiť zo svojho jedálnička jednoduché cukry (často označované aj ako rýchle cukry). To znamená, že musíte vyhodiť všetky nepotrebné cukry, ktoré vám bránia k vášmu vysnívanému telu. Klasický cukor, sirupy, energetické nápoje, sladené nápoje, atď., atď. Ak ste napríklad silným fanúšikom kávy s cukrom, budete s tým musieť seknúť. Skúste si obľúbenú šálku radšej osladiť lyžičkou medu. Stále je to zdravšie ako klasický cukor.

Nežerte!

Počas redukcie hmotnosti neplatí oblbnutie samého seba typu: “Dnes som bol/la cvičiť a ešte som si aj zabehal/la, tak si doprajem poriadne jedlo.” A prásk, ešte to ani nedopoviete a už máte na tanieri mastný rezeň s majonézovým šalátom. Takto predsa diéta nefunguje! Ak chcete zredukovať svoju hmotnosť, musíte jesť zdravo, vybrané potraviny, menšie porcie a hlavne viac zeleniny a ovocia. Premýšľajte a plánujte, čo budete jesť. Výbornou voľbou sú zeleninové šaláty, ryby, nízkotučné jogurty, cottage cheese či kuracie mäso.

Nevykrádajte chladničku v noci

Ak bola chladnička vašou svätyňou, ktorej ste sa klaňali každé ráno, na obed, večer po práci a dokonca aj v nočných hodinách, budete to musieť zmeniť. Teda hlavne tie nočné hodiny. Jednoducho si nemôžete počas sledovania telky dať mastný chleba s cibuľkou, obohatený o klobásu. Takto to fungovať nebude. Vaše telo potrebuje pred spánkom pokoj minimálne dve hodinky. No a na ten mastný chleba, samozrejme, zabudnite úplne!

Pite veľa vody

Ako už bolo spomenuté, v období zhadzovania kilogramov musíte obmedziť sladené nápoje. Najlepšou náhradou je čistá voda, čaje, prípadne minerálka. Odporúčame však vodu, pretože je ľahšie stráviteľná a neperlivá. Doprajte svojmu telu minimálne 2 litre vody denne a nezabudnite: Žiadne sladené nápoje a ochutené minerálky!

Skúste spaľovače tukov

Existuje mnoho e-shopov s výživovými doplnkami, ktoré ponúkajú široký sortiment produktov. Ak je vaším primárnym cieľom schudnúť, mali by ste siahnuť po spaľovačoch tukov. Niektoré fungujú na báze termogenného efektu, čím sa zvyšuje bazálny metabolizmus. V preklade to znamená, že zvýšenie bazálneho metabolizmu sa prejavuje väčším energetickým výdajom, a to aj v úplnom pokoji. Medzi obľúbené látky patrí synefrín alebo L-karnitín. Avšak majte sa na pozore, nestačí iba brať spaľovače tukov, keď si neupravíte stravu. Spaľovače majú daný efekt iba vtedy, ak ich kombinujete so zdravou stravou a pohybom.

Ak ste sa rozhodli pre kúpu nejakého spaľovača, poraďte sa s odborníkom, ktorý by vám najviac vyhovoval.

Pohybujte sa

Čakali ste, že nájdete návod na schudnutie, vďaka ktorému budete sedieť pri telke so zdravým jedlom? Čakáte teda márne. Pri redukcii hmotnosti je veľmi dôležitý pohyb, preto by ste si naň mali nájsť každý deň aspoň chvíľku. Ak pracujete neďaleko domova, nebuďte pohodlný, nechajte auto doma a do práce sa vydajte pešo alebo bicyklom. Nezaškodí vám ani večerná prechádzka na čerstvom vzduchu. Navštívte fitko, skúste stacionárny bicykel, bežiaci pás alebo dvíhajte činky. Musíte vyjsť zo svojej komfortnej zóny a začať sa hýbať. Pozor však, aby ste to neprestrelili hneď na začiatku a nezaťažili príliš váš organizmus, ktorý doteraz nebol zvyknutý na fyzickú záťaž. Postupujte pomaly, ale isto!

Prostredníctvom tohto článku sme vám ponúkli niekoľko základných rád, ktoré vám pomôžu zhodiť zopár prebytočných kíl. Samozrejme, nemôžete očakávať zázraky. Vaše výsledky sa budú odzrkadľovať vďaka tomu, ako dlho budete stravu dodržiavať a ako intenzívne budete cvičiť. Ale verte, že vďaka tomuto návodu, určite zhodíte! Máme to overené 🙂

Foto: depositphotos.com, gymaholic.co, YouTube