Pani Miroslava z Nitry absolvovala v miestnom medicínskom centre operačný zákrok, ktorého výsledky sa po odporúčaní svojej lekárky snažila dozvedieť telefonicky. Dva týždne sa však nevedela do ambulancie dovolať!

V rozhovore pre portál Pluska.sk pani Miroslava tvrdí, že pri piatom neúspešnom pokuse o telefonát jej žena na recepcii povedala, že ju nemôžu prepojiť z toho dôvodu, lebo nemá zaplatený špeciálny kredit. Na to, aby bola prepojená do ambulancie svojej lekárky, si totiž musí zaplatiť tzv. Balík osobnej starostlivosti, ktorého súčasťou je komunikácia cez call centrum. Takýto balíček služieb v rámci jednej ambulancie stojí ročne 30€. Pre pani Miroslavu by to tak boli naozaj zbytočné výdavky, no chodiť pravidelne osobne za svojou lekárkou do Nitry je pre ňu takisto finančne aj časovo náročné, keďže pracuje v Bratislave.

Hovorkyňa Ministerstva zdravotníctva Zuzana Eliášová však potvrdila, že vyberanie poplatkov za tzv. dodatočné služby v zdravotníctve nie je protizákonné, navyše v tomto prípade sa jednalo o súkromné zdravotnícke zariadenie. Pani Miroslave tak žiaľ nezostáva nič iné, len si spomínaný balíček služieb zaplatiť alebo navštevovať kvôli každej maličkosti svoju lekárku osobne.

Zdroj: Pluska.sk | Foto: Twitter, YouTube