Rolls-Royce nikdy nebol o pseudo-športových autách a pretekoch. Značke vždy išlo o to vyrobiť to najlepšie možné auto bez kompromisu a podľa želania zákazníka. Rolls-Royce nikdy nebol o dychberúcich číslach, ale o maximálnom komforte a o pocite, dotyku a istote najvyššej kvality. Rolls-Royce nepodlieha módnym výstrelkom a je vždy nadčasový ako pravý anglický džentlmen, ba dokonca aristokrat. Tak prečo sa v Rolls-Royce strhli módnou vlnou SUV?!

Poďme sa dopracovať k odpovedi. Do výroby SUV sa pustili už značky ako Bentley s modelom Bentayga, Lamborghini so šialeným modelom Urus a isté zámery v tejto oblasti potvrdilo aj Ferrari. Možno je to kvôli rovnováhe síl. Tak ako Lamborghini konkuruje Ferrari, Pepsi konkuruje Coca-Cole, tak bude Cullinan strpčovať život Bentayge a určite aj Range Roveru. Schopnosti na to očividne má.

Na prvý pohľad z Cullinanu vyžaruje majestátnosť, veľkosť a suverenita. Cullinan je názov najväčšieho diamantu na svete. Vpredu je to typická maska Rolls-Royce, ďalej na boku proti sebe otvárajúce sa dvere, mierne zvažujúca sa línia strechy a relatívne krátky zadný previs. Ten ukrýva vysúvacie sedadlá s malým stolíkom, aby mohol majiteľ so svojou spoločníčkou sledovať západ slnka. Z iného uhla pohľadu to môže byť mokrý sen každého smetiara – naskakovača.

Než nasadnete, auto pred vami poklesne o 40 mm a privíta vás luxusný interiér ladený v konzervatívnom duchu. Pasažierov neruší žiadne prehnané množstvo displejov a indikátorov. Centrálny displej dopĺňa ten pred volantom, ktorý nahrádza klasické ručičkové ukazovatele. Vzadu môže byť lavica pre troch alebo dve izolované sedadlá oddelené od priestoru vodiča sklenenou prepážkou. Najkvalitnejšiu kožu poskytlo menšie stádo hovädzieho dobytka.

rolls royce suv kufor

Pasažierov bude do chrbta tlačiť motor V12 biturbo o objeme 6,75 l (slovom šesť a trištvrte litra) silou 420 kW (563 koní). Zrýchlenie z 0 na 100 km/h je… To je jedno. Takýto motor nemôže ísť zle, aj keď auto váži 2 660 kg. Podvozok tvoria vpredu dvojité lichobežníky, vzadu je viacprvková náprava, samozrejmosťou je vzduchové odpruženie. Ak senzory vyhodnotia stratu priľnavosti kolesa, vzduchový tlmič začne koleso pritláčať spať k povrchu, aby koleso získalo grip. Brodivosť je slušných 540 mm a voliteľný jazdný režim offroad má názov „Everywhere“. Štandardom sú všetky asistenčné systémy typické pre túto kategóriu vozidiel okrem iného aj Head-Up displej, nočné videnie, WiFi hotspot…

A takto by sme mohli pokračovať. Tak prečo teda Rolls-Royce vyrobil SUV? Autám tejto kategórie sa momentálne darí a Cullinan by tak mohol zdvojnásobiť predaje a upevniť pozíciu na trhoch v Rusku, Indii, Číne a Arabských Emirátoch. Ak budeme idealisti, tak možno Rolls-Royce mal byť odjakživa SUV. To najlepšie auto, čo dokáže s prehľadom takmer všetko a všade.

PS: Kto bude prvý raper, ktorý ho bude mať v klipe? 😀

rolls royce suv

rolls royce suv

rolls royce suv

rolls royce interier suv

rolls royce suv interier

Zdroj: Carthrottle.com | Foto: Facebook, YouTube

Hľadáte (novú) PRÁCU?
Kliknite na pracovný portál NovýJOB.sk

Každý deň množstvo nových a skvelých pracovných ponúk.