Máme tu leto a každý chce vyzerať dobre v plavkách. Pred letom teda bývajú posilňovne plnšie než zvyčajne, čo však neplatí pre rok 2020 (koronavírus). Kedy spálite viac kalórii? Pri silovom tréningu alebo pri kondičnom cardio tréningu? Pozrite si video, kde profesionálny bodybuilder vysvetľuje, koľko reálne spálite pri silovom tréningu.

Greg Doucette

Je bývalý profesionálny kulturista, majster sveta v silovom trojboji a držiteľ Guinessovho rekordu za najväčšiu zdvihnutú váhu v mŕtvom ťahu za minútu (50 x 182 kg). Venuje sa kineziológii, čo je veda o mechanických zákonitostiach pohybového ústrojenstva človeka a zvierat.

Teraz je z neho obľúbený youtuber, ktorý má na svojom konte už vyše 800 videí, kde radí ľuďom v oblasti kulturistiky, fitnes a zdravého životného štýlu. Nikdy si neberie servítku pred ústa a vraví všetko na rovinu, tak ako to v skutočnosti je. Kanadský kouč má svojský štýl a možno preto má už vyše 600-tisíc odberateľov.


Koľko teda spálite kalórii pri silovom tréningu?

Čo sú to vlastne kalórie? Jedna kalória je jednotka energie, ktorú je potrebné dodať na zahriatie jedného gramu vody o jeden stupeň celzia. Nebudete tomu veriť, ale pri silovom tréningu spálite len veľmi málo kalórii v porovnaní s vytrvalostným tréningom.

Greg hovorí: “Keď idete na prechádzku so psom alebo so svojou babkou, tak spálite viac kalórii ako pri vašom najťažšom tréningu nôh! Pri mŕtvom ťahu so 400 kg a 10 opakovaniami pritom spálite len 10 kalórii!”

Meral kalórie pri svojom silovom tréningu nôh: “Spravil som merania a pri svojom najťažšom najintenzívnejšom, najšialenejšom tréningu nôh som spálil len 300 kcal. Ak ste väčší a silnejší ako ja, tak spálite maximálne tak o 100 kcal viac a to vravím o najťažšom tréningu nôh. Koľko si myslíte, že spálite pri takom tréningu hrudníka alebo bicepsu? Takže, priemerný cvičenec pri bežnom tréningu nôh môže spáliť tak 150 až 200 kalórii…”

Cardio vs. dvíhanie závaží

Keď rátame len ten pohyb pri dvíhaní váh, ak vám trvá jedna séria dajme tomu 45 sekúnd a spravíte dokopy 30 sérii cvikov (čo je už dosť), je to zhruba 20 minút nepretržitého pohybu. Pri hodinovom behu alebo akomkoľvek cardio tréningu je to 60 minút neustáleho pohybu. A preto silový tréning nieje veľmi šťastnou voľbou pre pálenie kalórii.

Na našom Instagrame MANMAGAZIN.SK nájdete pre chlapa to najlepšie 😎 Sledujte ho >>>TU<<<

Ak sa pri cvičení veľa prechádzate po posilke, tak spálite možno ďalších extra 100 kcal . Aj to by ste museli prejsť aspoň 1,5 km. Ak sú tam dobré ženy na obzeranie tak prečo nie 😜. Nie je pravdou, že keď chcete schudnúť, tak by ste nemali robiť silový tréning, práve naopak. Vytváranie svalovej hmoty pomáha páliť ďalšie a ďalšie kalórie. Ale to už je na inú tému.

Zhrnul to tak, že pri cardio tréningu spálite oveľa viac kalórii ako pri bežnom silovom tréningu, kde len sedíte (prechádzate sa) a raz za čas spravíte pohyb. Čo si myslíte Vy? Máte iný názor alebo súhlasíte s Greg-om?

Foto|Video: Pexels.com, Facebook/Greg.doucette.12, YouTube