Ráno znamená pre mnohých ľudí nočnú moru. Aj vy to určite poznáte. Z postele vstávate až na desiate zazvonenie budíka, sľúbite si, že dnes pôjdete spať skôr,  pozabudnete sa pri obdivovaní svojho ranného ja v zrkadle a nakoniec musíte bežať na autobus, pretože zasa nestíhate. To sa opakuje päťkrát do týždňa, až kým nepríde vysnívaný víkend a vy môžete spať do dvanástej. No ani po takom spánku sa necítite odpočinuto a celý deň ste ako mŕtvola. My vám preto prinášame 4 tipy, ako zvládať rána lepšie a začať nový deň s maximálnym nasadením.

 

Tip #1: Vstávajte každý deň v rovnakú dobu

Možno si teraz hovoríte: „Predsa nebudem vstávať o šiestej, keď som bol do druhej v noci na párty!“ Pre telo je však veľký šok, ak spíte cez víkend do 14.00, keď bežne vstávate o 6.00. Po ťažkej noci si radšej doprajte pokojnú sobotu alebo nedeľu. Dajte si dobré raňajky, choďte na prechádzku a v priebehu dňa si potom zdriemnite a relaxujte. Výhoda skorého vstávania tiež spočíva v tom, že ráno je časť dňa, kedy sme najvýkonnejší, takže môžte efektívnejšie splniť svoje povinnosti a zvyšok dňa venovať sebe. Skoro ráno budete mať tiež pokoj od okolitého sveta, vďaka čomu sa môžete maximálne sústrediť na všetko, čo v daný deň potrebujete urobiť.

vstavajte kazde rano v rovnaku dobu

Tip #2: Voda s citrónom a soľou po prebudení

Všetci sme sa už stretli s názorom, že najlepšie po prebudení je poriadne sa napiť. Hlavne po opici. Vtedy si ešte dáme aj jeden “vyrovnávací”. Keďže v noci vydýchame veľa vody, telo je ráno dehydratované, čo spôsobuje zníženú energiu a ťažké rána. Ak však chcete zo svojho rána vyťažiť maximum, skúste si do vody ešte pridať šťavu z citróna a štvrtinu čajovej lyžičky himalájskej soli. Soľ je zdrojom minerálov, detoxikuje organizmus a prispieva k zdraviu nadobličiek. Citrónová šťava zase vyrovnáva pH v tele a pomáha zvyšovať produkciu kyseliny chlorovodíkovej (HCl), ktorá sa nachádza v žalúdku. Tak pripravíte svoj žalúdok aj na tie najvýdatnejšie raňajky.

voda s citronom a solou po prebudeni

Tip #3: Hýbte sa

Nič vás ráno nenakopne tak, ako keď si doprajete krátku rozcvičku. Rozhýbete telo a stuhnuté svaly a pocítite prílev energie, vďaka ktorej budete omnoho ľahšie zvládať úlohy, ktorá vás dnes čakajú. Nemusí ísť nutne iba o cvičenie. Môžete napríklad vystúpiť o jednu zastávka MHD skôr a urobiť si krátku prechádzku.  Hlavne zhlboka dýchajte a užívajte si ten prílev endorfínov!

ranna rozcvicka

Tip #4: Sprchujte sa ráno

Najlepšie studenou vodou. O výhodách studenej sprchy si môžte prečítať v tomto článku. Ranná sprcha vás osvieži, pomôže vám rozlepiť oči a zároveň naštartovať metabolizmus. V sprche si tiež usporiadate myšlienky a psychicky sa pripravíte na náročný deň. Navyše po tvrdom spánku nebudete mať problém s vrabčím hniezdom na hlave, čo zažil každý z nás už určite aspoň raz.

ľadová sprcha

Foto: clipartbest.com, pxhere.com