Ráno znamená pre mnohých ľudí nočnú moru. Aj vy to určite poznáte. Z postele vstávate až na desiate zazvonenie budíka, sľúbite si, že dnes pôjdete spať skôr,  pozabudnete sa pri obdivovaní svojho ranného ja v zrkadle a nakoniec musíte bežať na autobus, pretože zasa nestíhate. To sa opakuje päťkrát do týždňa, až kým nepríde vysnívaný víkend a vy môžete spať do dvanástej. No ani po takom spánku sa necítite odpočinuto a celý deň ste ako mŕtvola. My vám preto prinášame 4 tipy, ako zvládať rána lepšie a začať nový deň s maximálnym nasadením.

 

Tip #1: Vstávajte každý deň v rovnakú dobu

Možno si teraz hovoríte: „Predsa nebudem vstávať o šiestej, keď som bol do druhej v noci na párty!“ Pre telo je však veľký šok, ak spíte cez víkend do 14.00, keď bežne vstávate o 6.00. Po ťažkej noci si radšej doprajte pokojnú sobotu alebo nedeľu. Dajte si dobré raňajky, choďte na prechádzku a v priebehu dňa si potom zdriemnite a relaxujte. Výhoda skorého vstávania tiež spočíva v tom, že ráno je časť dňa, kedy sme najvýkonnejší, takže môžte efektívnejšie splniť svoje povinnosti a zvyšok dňa venovať sebe. Skoro ráno budete mať tiež pokoj od okolitého sveta, vďaka čomu sa môžete maximálne sústrediť na všetko, čo v daný deň potrebujete urobiť.

vstavajte kazde rano v rovnaku dobu

Tip #2: Voda s citrónom a soľou po prebudení

Všetci sme sa už stretli s názorom, že najlepšie po prebudení je poriadne sa napiť. Hlavne po opici. Vtedy si ešte dáme aj jeden “vyrovnávací”. Keďže v noci vydýchame veľa vody, telo je ráno dehydratované, čo spôsobuje zníženú energiu a ťažké rána. Ak však chcete zo svojho rána vyťažiť maximum, skúste si do vody ešte pridať šťavu z citróna a štvrtinu čajovej lyžičky himalájskej soli. Soľ je zdrojom minerálov, detoxikuje organizmus a prispieva k zdraviu nadobličiek. Citrónová šťava zase vyrovnáva pH v tele a pomáha zvyšovať produkciu kyseliny chlorovodíkovej (HCl), ktorá sa nachádza v žalúdku. Tak pripravíte svoj žalúdok aj na tie najvýdatnejšie raňajky.

voda s citronom a solou po prebudeni

Tip #3: Hýbte sa

Nič vás ráno nenakopne tak, ako keď si doprajete krátku rozcvičku. Rozhýbete telo a stuhnuté svaly a pocítite prílev energie, vďaka ktorej budete omnoho ľahšie zvládať úlohy, ktorá vás dnes čakajú. Nemusí ísť nutne iba o cvičenie. Môžete napríklad vystúpiť o jednu zastávka MHD skôr a urobiť si krátku prechádzku.  Hlavne zhlboka dýchajte a užívajte si ten prílev endorfínov!

ranna rozcvicka

Tip #4: Sprchujte sa ráno

Najlepšie studenou vodou. O výhodách studenej sprchy si môžte prečítať v tomto článku. Ranná sprcha vás osvieži, pomôže vám rozlepiť oči a zároveň naštartovať metabolizmus. V sprche si tiež usporiadate myšlienky a psychicky sa pripravíte na náročný deň. Navyše po tvrdom spánku nebudete mať problém s vrabčím hniezdom na hlave, čo zažil každý z nás už určite aspoň raz.

ľadová sprcha

Foto: clipartbest.com, pxhere.com

Hľadáte (novú) PRÁCU?
Kliknite na pracovný portál NovýJOB.sk

Každý deň množstvo nových a skvelých pracovných ponúk.

Tyrion
V konečnom dôsledku tu po nás nezostane nič. Po mne ani po tebe. Všetci raz umrieme. Umrú aj naši blízky, umrú ľudia, čo nás poznali, naše profily na sociálnych sieťach sa stratia medzi miliónmi ďalších, svet ovládnu stroje a tento deň, kedy si čítaš môj profil a plytváš svojím časom nebude nikoho zaujímať. Preto nie je podstatné, čo je tu na napísané. Podstatné je, čo si odnesieš z mojich článkov a ako to aplikuješ do svojho života, aby si každý deň na sebe pracoval a robil ho lepším. To už nechám na teba.