Mnohí muži, ktorí dbajú o svoj vzhľad a chcú cvičiť zdravo a efektívne, riešia nielen konkrétne cviky a stravu, ale i čas a dĺžku pohybových aktivít, ktoré ich telo dovedú do dokonalej formy. Aj ohľadom posilňovania však existujú viaceré mýty. Tie sa ale snažia zbúrať vedecké výskumy, pričom jeden z nich tvrdí, že najlepší čas na cvičenie je v neskorých popoludňajších hodinách.

Ukázala tak štúdia publikovaná v časopise Journal of Strength and Conditioning Research, ktorá tvrdí, že cvičenie poobede je efektívne kvôli telesnej teplote. Práve tá dosahuje v popoludňajších hodinách svoj vrchol, čo má veľký vplyv na výkon počas tréningu. Užitočné sú však aj včasné ranné hodiny. Cvičením hneď po ránu si môžete nastaviť rytmus vášho tela a zvyšovať tak energiu počas celého dňa.

Vaše cvičenie, samozrejme, ovplyvňujú i mnohé ďalšie faktory, ako vek, zdravotný stav, stravovanie, typy tréningov, prostredie, v ktorom cvičíte atď. Je len na vás nájsť si tú najvhodnejšiu kombináciu, ktorá vám zabezpečí váš vysnívaný vzhľad, no nezabúdajte, že “pomaly ďalej zájdeš” a myslite predovšetkým na svoje zdravie. Najmä v úplných začiatkoch nie je na škodu obrátiť sa na odborníka v oblasti fitness, ktorý vám nastaví tréningový plán a upraví stravovanie tak, aby ste dosiahli tie najlepšie výsledky.

Najvhodnejší čas na cvičenie je popoludní

Tento článok je pripravovaný v spolupráci so >> ŠportovýMagazín.sk <<

Zdroj: nsca.com | Foto: Facebook/Muscle&Fitness